P O R T U G A L

När de regerande världsmästarna Tyskland besegrades med 2-0 stod det klart att det var Frankrike som skulle stå för motståndet mot Portugal i EM-finalen 2016. Arenan var fullsatt med 80000 människor i publiken och eftersom jag är pessimistisk (och realistisk) var jag säker på att värdnationen skulle ta hem guldet. 
 
I 20:e minuten blev den enda jag nånsin har och kommer att avguda skadad till den grad att han blev utburen på bår, gråtandes. Allt mitt hopp försvann och tårarna sprutade på mig as well för jag kände verkligen att där försvann vår sista chans. Dock var det inte slut än.
 
Efter en mållös match stod det 0-0 när det övergick i förlängning, och där minsann, DÄR, kom ett långskott från Eder i ren Modric-stil som gick raka vägen in i mål. 10 minuter senare blåstes matchen av och Portugal blev Europamästare. Det var 12 år sen Cristiano Ronaldo grät efter 1-0 förlusten mot Grekland, och nu grät han igen. Denna gång var det dock glädjetårar, när han en gång för alla fick lyfta trofén, som den absoluta mästaren han är. 
 
Vägen dit var inte lätt, med en bommad straff mot Österrike och en skadad Pepe när man ändå lyckades vinna mot Wales. Efter mycket om och men blev det världens bästa slut på ett magiskt EM med många skrällar, Forca Portugal!!!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0