a por la undecima

Ägnar denna kommande händelse ett eget inlägg då det är det absolut största (och förhoppningsvis bästa) som 2016 hittills har bjudit på. Dagarna fram till denna har gått i snigelfart men nu är vi här, en gång för alla. Om lite mer än 12 timmar går vi ut på San Siro i Milano för att spela finalen med stort F, där Atletico står för motståndet. 
 
Jag är inte religiös, men jag ber er. Jag ber dig Zidane, att du har tränat våra killar till att vinna. Jag ber dig Navas, låt inte en boll hamna bakom dig i nätet. Jag ber er, Ramos Pepe Varane Carvajal Casemiro vem som än får starta ikväll, låt dem inte komma igenom ert försvar. Jag ber er, Modric Kroos Isco James vilka det än blir, ha kontroll över bollen och passningarna på mittfältet. Jag ber er, Jesé Benzema Bale och speciellt min alldeles egna Cristiano Ronaldo, sopa banan med deras försvar och visa vilka som regerar i Madrid. Låt oss plocka hem vår elfte Champions League-titel ikväll. Amen. 
 
Har nog aldrig varit så nervös inför en match för detta är verkligen på liv och död, vi har så mycket stolthet och press på oss och därför så sjukt jävla mycket att förlora. En förlust är mer än jag klarar av, så låt det sluta i en vinst. 
 
One team one club one heart, a por la undecima och till sista andetaget, Hala Madrid! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0