baby, that was it

Igår hade jag planer med someone så jag tvättade håret, fixade mig och åkte in till stan. Tanken var att vi skulle ses runt 19, men cirka 10 minuter innan skriver personen "är det okej om vi ses senare?" Eftersom jag är fett snäll sa jag att det var lugnt, och det visade sig att han redan hade dragit till gymmet utan att han visste om jag var fine med det. Han skulle träna snabbt, "i 30 min" men när klockan började närma sig 20:30 sjönk mitt humör mer och mer. Jag fick först ett sms som löd "är klar snart", men efter några minuter ändrades det till "förlåt, men är det lugnt om vi ses imorgon ist? Vill inte behöva stressa när vi ses så sällan" och alltså, jag fick damp. Skrev ett brutalt svar och ignorerade alla hans sms efteråt, drog till gymmet och svettades bort all min ilska innan jag kom hem sent, duschade, åt choklad, kollade på skräckfilm och bara njöt av att vara ensam. 
 
Förvånansvärt nog är jag inte bitter, utan bara trött. Varför väljer man att gå till gymmet exakt samtidigt som när man har planer med någon annan? Jag hade fått fruktansvärt dåligt samvete om jag hade gjort så, eller rättare sagt, jag hade aldrig gjort så. Men en gång för alla har jag lärt mig att killar inte har något samvete, vilket bara gör det lättare för mig att stryka dem på min lilla lista. Kan åtminstone gotta mig i att det endast är hans förlust och att han är den som kommer att ångra sig. 
 
Kollar reakläder på Nelly nu i hopp om att hitta något inför vår utgång nästa helg, kuuul att jag och mamma ska fixa pass på tisdag och jag har tappat typ hälften av alla fransar på ena ögat :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0