second chances

Detta blir förmodligen ett flummigt och ostrukturerat inlägg men jag känner bara att jag måste få ventilera mina åsikter och aggressioner litegrann.
När jag hör meningen "snälla, ge mig en andra chans" börjar det rycka lite i ögonvrån, klia nånstans mellan ringfingret och lillfingret och jag känner hur den allergiska chocken börjar närma sig. Ända sedan barnsben har jag fått höra att jag är envis, något som på senare år har utvecklat sig till långsint. Jag värdesätter mig själv, mitt namn och min heder otroligt högt. Jag har svårt att förlåta, men även att glömma. Och därför, hatar hatar hatar jag så kallade second chances av hela mitt hjärta.
 
Tre minnesvärda gånger i mitt liv har jag gett personer en andra chans. Den första gången ljög han mig rakt upp i ansiktet som så många gånger förut och ingenting bra kom ut av det hela. Strike one. Den andra gången (observera att detta är med en helt annan person) var "ge mig en andra chans" bara något han sa i stundens hetta för att få det han ville (mig, för kvällen). Detta visste jag självklart inte om då, eftersom jag naivt trodde att han faktiskt skulle förändras. Strike two. Och slutligen gång nummer tre, där det slutade med att jag blev kränkt, förödmjukad och mordhotad. Strike three. Börjar ni se ett mönster?
 
Idag vet jag att människor inte förändras. Man kan byta hårfärg, form på ögonbrynen och politiska åsikter men ens värderingar och moral kommer alltid att vara densamma. Har en person varit otrogen en gång kan hen vara det igen. Har en person kallat mig för fitta/hora/horunge you name it, kan hen lika gärna göra det igen. Om någon jag ansåg var en av mina bästa vänner gick runt och kallade mig billig bakom min rygg, finns det inga gränser för vad den personen kan göra. 
 
I vår "lilla" stad Eskilstuna känner alla alla, detta är ett faktum som är allmänt känt. Även fast jag inte bryr mig om vad folk tycker är en av mina största rädslor att vara tillsammans med någon, att denne är otrogen mot mig, att jag ger personen en andra chans, och att folk vet om det. Så småningom kommer hela stan veta om det, "där är hon som fortfarande stannar hos honom fast han var otrogen mot henne". Det är så fucking löjligt och patetiskt men jag kan verkligen inte hjälpa det. 
 
Därför har jag så jävla svårt att ge folk andra chanser. Så akta er för att fuck me over bitches, för ni får ingen chans att göra det igen ;))))) oki hejdå 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Much love my baby <333

2017-03-05 @ 19:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0