hihi

När jag var yngre trodde jag att allt skulle bli som på filmen Hipp hipp hora så fort jag började högstadiet. Jag trodde att man skulle bli bjuden på massa fester och att alla killar skulle vilja ha mig. Så blev det inte, det dröjde några år ;) 
 
Jag hade hela min framtid planerad. Jag skulle gå natur på gymnasiet, plugga vidare på högskolan direkt efter och så småningom bli läkare. Jag skulle ta körkort den dagen jag fyllde 18 och dessutom flytta hemifrån så snabbt som möjligt. Jag skulle ha pojkvän och få barn relativt tidigt, så att vi tillsammans med mormor & morfar kunde vara hela fyra generationer. Så blev det inte x2. 
 
Istället sitter jag här. Jag går vård och omsorg och kan inte plugga vidare direkt eftersom jag hoppade av matten. Istället för att ta körkort när jag fyllde 18 så valde jag att pierca tungan. Att flytta hemifrån är inte något att prata om just nu, för jag vill inte ens det. Jag hade inte räknat med att få mitt hjärta krossat. Jag hade inte räknat med att mormor skulle gå bort. Jag hade inte räknat med att allt skulle vara så fucking svårt. Om 32 dagar tar jag studenten. Jag har varken ett jobb eller framtidsplaner. Jag vet inte hur mitt liv kommer att bli och jag vet inte vad jag ska känna angående det. Jag vet bara inte. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gumman!!! Livet kan fan aldrig vara perfekt, och du är perfekt för att du är just den du är. Du har ett långt liv kvar, nu ska du bara leva life, sen kommer allt ansvar. Be thankful för alla omkring dig och där du är idag. Matten kan du alltid fixa senare. Chilla lite nu bara, ingen brådska.

2017-05-15 @ 19:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0