Bragden

Tänkte först skriva "no words needed" och bara lägga upp bilder, men jag måste bara få passa på att hylla MITT land och deras otroliga insats.
 
Efter vinsten med 1-0 hemma räckte det att "bara" spela oavgjort igår på San Siro, vilket vi mot alla odds gjorde. I mer än totalt 180 min krigade de och slet för sina liv medan de italienska spelarna var på dem som getingar. Allt för att Italien inte skulle komma igenom och göra mål, och det gav resultat. Vi är i fucking VM.
 
Granqvists tårar när matchen var över gjorde att varenda liten sekund av nervositet plötsligt inte gjorde nånting. Vi, the underdogs, tog ifrån Italien deras plats i VM för första gången på 60 år.
 
Den enda spelaren i det italienska landslaget som jag känner innerlig kärlek för och verkligen lider med är Buffon, som gick emot sina egna fans när de buade under vår nationalsång. Resten kan slänga sig i väggen. "Hellre svenskt stål än överkokt italiensk spaghetti". Mot Ryssland!!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0