det liv vi måste klara av

Eftersom klockan har passerat midnatt är det tekniskt sett julafton, så god jul solstrålar!
Har rullat köttbullar, gjort knäck, bakat pepparkakor, slagit in julklappar och städat för allt jag är värd idag, må du se detta käre jultomte.
 
Hann dessutom med att träffa bae och synda, fick en halv hjärtinfarkt i början och visste inte vart jag skulle ta vägen men det var bara falskt alarm och resten av tiden var underbar.
 
Första gången på 17 år som jag inte önskar mig något "konkret", låter som att jag är 70 nu men julklappar har verkligen ingen stor betydelse längre. Var glada och tacksamma för dom som finns kvar, ta ingen för givet, njut av varandras sällskap och bara lev för stunden. Det är familjens tid som inte ska få förstöras av kapitalisternas desperata försök att tjäna så mycket pengar som möjligt. Tur att man har kommit ifrån den åldern då man inofficiellt "tävlade" om vem som hade fått de dyraste & finaste paketen, fyfan.
 
Ät så mycket ni kan & ta hand om er, puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0