Varje saga har sitt slut

Varje sommar när transferfönstret öppnats har det ryktats om att du varit påväg bort. Varje sommar har det endast varit tomma rykten och inget annat. Idag blev ryktena sanna. Jag har fasat inför denna dag under så lång tid och försökt vänja mig vid tanken men aldrig lyckats. Min värsta mardröm har blivit verklighet. Cristiano Ronaldo lämnar Real Madrid.

Under alla år har jag ständigt fått höra "du gillar bara Real på grund av Ronaldo". Svaret är nej, men han är människan som fick mig att börja gilla fotboll från första början. Människan som ledde till ett helt lag, en gemenskap, en passion. Människan som blev min största förebild. Människan som jag i alla lägen har försvarat och krigat för.

Folk har kallat mig Ronaldo, Lill-Ronaldo och Ronaldos fru. Jag kan inte tänka mig något finare. "Ingen spelare är större än laget", nej, men somliga är jävligt stora. Med din kämparglöd och krigarmentalitet var du en av dem som byggde upp vårt nuvarande lag och tog oss till den absoluta toppen. Som alltid fanns där när du behövdes som mest. Som motbevisade alla hatare och fick alla fans att aldrig sluta tro.

9 säsonger, 438 matcher, 451 mål, 2 La Liga, 2 Copa del rey, 2 Supercopa, 3 FIFA Club world cup, 3 UEFA Supercup, 4 Champions League, 2 FIFA best player, 3 Europe's best player, 4 BALLON D'OR.

Jag vill inte se dig i ett annat lag, men jag önskar dig all lycka. Tack för dessa nio fantastiska år. Nio år av glädje, magi, vinster, titlar, hårt arbete, historieskrivande. Du kom som en prins, krossade alla rekord och lämnar som en kung, konung, en levande legend. Du är världens bästa spelare och ingen kommer någonsin att glömma dig eller det du gjorde för Real Madrid. Sorgen över att jag inte fick se dig på Bernabeu slåss med lyckan över att jag fick se dig på Ullevi. Jag kommer aldrig att bli ett Juventusfan men jag följer dig vart du än går. "Dina mål, målgester och skrik i den vita tröjan kommer att eka i Real Madrid i flera århundraden framöver". Santiago Bernabeu kommer att viska ditt namn förevigt. Världens bästa människa & spelare, tack för allt. Te amo

 
 
 
 
 
(Sen jag fick reda på detta vid 18-tiden har jag spenderat ca tre timmar gråtandes på golvet, har inte ätit nånting och har huvudvärk från helvetet). Nu ska jag sova och hoppas att allt bara var en mardröm fast jag vet att det inte är det. Adios 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0