ja må du leva idag

Idag fyller en mycket speciell människa 19 år... Nämligen Johanna Nord. 
 
Idag har jag känt dig i nästan exakt sex år och under dessa sex år har vi upplevt allt tillsammans. Vi har skrattat, gråtit, dansat, festat, shoppat, pluggat, diskuterat, sjungit, lagat mat, pussats, tatuerat oss, bakat, solat solarium, varit fulla, ätit med varandra, sovit med varandra, kissat framför varandra, spytt framför varandra, slingat, färgat och klippt varandras hår, följt med varandra till tandläkaren och fransförlängning, åkt på roadtrips, haft massa myskvällar, sminkat oss helt galet och camat med folk från hela världen, haft ångest inför simprov och nationella prov tillsammans. Att du skulle bli min bästa vän, skratta åt mina dåliga skämt och relatera till allt jag säger var inget jag ens vågade drömma om första gången jag såg dig, ditt tuperade hår och dina mönstrade tröjor på Stålfors. 
 
En otroligt cheesy quote lyder ungefär "how some people can make you laugh when you don't even want to smile" och den stämmer in så otroligt bra på dig. Fast jag bara vill gråta och hatar hela världen ibland så ger du mig alltid energi, positivitet och en anledning till att inte ge upp. Som Jessie J sjunger i Flashlight, "I'm not afraid when the rain won't stop, 'cause you light the way". Utan dig vore jag ingenting. 
 
Jag hoppas så hårt att du en vacker dag inser hur fruktansvärt jävla bäst du är och att du förtjänar allt det bästa som kan hända dig, det finns verkligen bara en som du och ingen annan når upp till din nivå. Ingen annan kan ta närmare 15 shots och fortfarande stå på benen, ingen annan är snällare, roligare eller bättre än dig och ingen annan får mig att må lika bra som du gör. Det är ingen tillfällighet att jag drömmer om dig nästan varje natt och att så fort något händer tänker jag "det här måste jag berätta för Johanna". Du är verkligen my only one och jag är så otroligt tacksam över att få ha dig i mitt liv. 
 
För att ni ska få en liten inlick i hur otroligt bra denna tjej är så kan jag avslöja att hon tog körkort endast några veckor efter att hon hade fyllt 18, hon gick på EN arbetsintervju och fick jobbet direkt och som grädden på moset, när hon tog studenten fick hon ett fucking s t i p e n d i u m tack vare hennes grymma betyg. 
 
Du är världens finaste tjej, så stark, så snäll, så vacker, så hjälpsam, så fin, så tålmodig, så rolig, så lättsam, så ansvarig, så duktig, så mogen, så skön, så underbar, listan kan göras hur lång som helst för du är verkligen fantastisk. Det är synd att du bara fyller år en gång om året för jag skulle seriöst kunna skriva en hyllningstext om dig varje dag. 
 
Du är dippen till mina chips, ketchupen till mina pomfritt, guacamolen till mina nachos, beasåsen till mitt kött, saltgurkan på min Big Mac. Du gör mig komplett. Om någon kom till mig och sa "sluta heja på Real Madrid eller förlora Johanna" skulle jag tveka en halv sekund innan jag slutade heja på dem. (Självklart skulle jag heja på dem i smyg, men ni förstår). Jag skulle göra allt för dig. Jag dör och dödar för dig idag, imorgon och föralltid. 
 
Att vara beroende av något innebär att man inte kan leva utan det. Då kan jag med handen på hjärtat säga att jag är beroende av dig, för jag kan fan inte leva utan dig. 
 
Min bästa vän, förebild, mentor, psykolog, rådgivare, syster och andra halva. Du är elektrisk, fantastisk och ger mig en stöt när jag tänker på dig. Världens största grattis på födelsedagen till världens bästa tjej!!!!! Love you ♥ ♥ ♥ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0