som en kung

12 dagar kvar till studenten och jag inser nu att jag har gått i skolan i 12 fucking år om man räknar med sexårs. 
När jag var yngre förstod jag aldrig varför treorna hade blandade känslor inför studenten men nu förstår jag det bättre än nånsin. Jag är så jävla glad över att skolan som ställer samma krav på alla trots olika förutsättningar är över, jag är så jävla glad över att jag aldrig mer behöver vara ängslig inför simprov i badhuset, redovisningar, prov, grupparbeten, jag är så jävla glad över att jag aldrig mer behöver slita arslet av mig för att få bra betyg (en fucking siffra på ett papper???). Men samtidigt är jag så jävla ledsen över att behöva splittras från världens bästa brudar, så jävla ledsen över att behöva lämna alla minnen bakom mig och växa upp. Så jävla ledsen över att behöva ifrågasätta mig själv om jag duger för det och det jobbet. Så jävla ledsen över att ännu ett kapitel är avslutat. 
 
De sa att gymnasiet skulle bli jobbigt men även den bästa tiden i våra liv. Så många gånger som jag har gråtit, sagt "fuck it" och bara velat ge upp exakt allt. Så många gånger som jag har haft alldeles för många uppgifter, för höga krav på mig själv, för mycket press. Dessa gånger går hand i hand med alla stunder jag har skrattat tills jag nästan kissat på mig, dansat hela natten och bara blivit helt varm i kroppen av ren lycka. 
 
Jag har gråtit mer under dessa år än jag trodde var möjligt. Jag har skrattat mer under dessa år än jag trodde var möjligt. Jag har festat mer under dessa år än jag trodde var möjligt. Jag har varit kär, jag har hatat hela världen, jag har varit the luckiest girl on the planet men också den mest ledsna. Folk har försvunnit från mitt liv och nya har tillkommit. Jag har vuxit så jävla mycket under dessa år. Jag har varit besviken på mig själv men även varit så himla stolt över mig själv.
 
Jag har lyckats med bedrifter jag inte trodde fanns och det kommer vara med tårfyllda ögon och ett leende på läpparna som jag ser tillbaka på min gymnasietid. All drama, allt skratt, alla tårar, alla bråk, all sorg, all ångest, alla vänner, alla ovänner, alla lärare, alla killar, alla fuckboys, alla queens, all skolmat, alla prov, alla trappor... Jag kommer minnas er föralltid. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0