if it ain't about the money, say less

Jag har ägnat tre timmar av denna söndag åt att storstäda mitt rum. Rensat ut massa saker, bäddat rent, dammsugit, dammat, you name it. Jag vill verkligen tro att man kan påverka sitt mående och därför gör jag allt som krävs för att bli av med negativ energi. Jag har raderat tinder, massa "vänner" på snapchat och massa gamla telefonnummer för att slippa påminnas om vidriga människor man en gång i tiden hade kontakt med. Jag har gått långpromenader. Gjort mitt livs första marklyft som resulterade i 12 stabila. Sovit massor, solat och övningskört. 
 
Det är så fucking viktigt att göra saker man mår bra av, att omge sig av människor som lyfter upp en istället för att trycka ner en och att släppa allt annat. Eftersom mitt jobb får mig att vilja begå självmord får jag alltid en daglig dos av negativ energi och därför försöker jag fokusera på allt annat som gör mig glad. Min familj, mina vänner, träning, shopping, Real Madrid. Fest & sommar som snart är på ingång. 
 
Fruktansvärt flummigt inlägg och jag vet inte ens själv vart jag vill komma, men min poäng är att man måste göra positiva saker för en själv och för sitt mående. Man kan inte bara stänga av sina känslor, sluta bry sig om sig själv och jobba/plugga varje dag. Det är inget liv. "If you don't live for something, you will die for nothing". Hitta en passion, ett intresse, något som gör dig glad. Något du kan rymma till när vardagen blir för svår. Nu loggar filosofen ut för denna gång (har inte ens söndagsångest för jobbar bara en dag sen är jag ledig igen). Godnatt världen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0