nothing left to give

Ytterligare tre arbetsdagar har passerat utan att jag har begått självmord, det går framåt!!! Nu är jag ledig i ca 52 timmar och det är obeskrivligt skönt, träffade Johanna i tisdagskväll och fick lite påfyllning av energi. 
 
Ska försöka göra ett någorlunda objektivt inlägg gällande fotbollen. Vi hade alltså med oss 3-0 från Italien. Igår gick returen på Bernabeu och Juventus gjorde enkelt 3-0. Real var nervösa, instabila och spelade rent ut sagt dåligt. Plötsligt var det lika och semifinalplatsen hade tagits ifrån oss. I 96e minuten, i straffområdet, går Benatia på Vazuez bakifrån med all kraft och skickar dessutom upp en hög spark som inte är i närheten av bollen. Domaren blåser straff, Buffon hetsar och blir utvisad, Cristiano Ronaldo sätter bollen farligt nära den högra stolpen i andramålvaktens mål. Vi vinner matchen, tack vare en straff. 
 
Det ÄR en solklar straff, ingen kan säga något annat. Men att det var i just sista minuten och att Buffon blev utvisad gör att alla hatare får vatten på sin kvarn när de säger att det var riggat. Matchen var INTE riggad, Carvajal fick massa armbågar i munnen och Cristiano tappade till och med skon för att han fick så många sparkar, utan att domaren blåste. Det hade känts så jävla mycket bättre om vi hade spelat bra och gjort ett enda vanligt mål under matchens gång, istället för att spela dåligt och vinna på straff i slutminuterna. Jag säger inte att det är oförtjänt då vi visade hur bra vi är i Italien, men vi gick vidare utan att imponera. Vi är vidare. 
 
Håller mig borta från sociala medier idag då jag aldrig kan hålla mig från att ge mig in i diskussioner som bara leder till negativ energi. Hala Madrid! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0