playtime

Tänkte skriva ett sista inlägg som tonåring så ska försöka att göra det någorlunda vettigt. I duschen när jag satte i inpackning i mitt torra höliknande hår slog det mig att 20 verkligen är den sista roliga siffran att fylla.
 
När man fyller 10 känner man sig stor eftersom det är tvåsiffrigt. När man fyller 15 får man cykla utan hjälm, köra moppe (och ha sex!!!). När man fyller 18 får man ta körkort och gå på krogen och slutligen, när man fyller 20 får man gå på Systemet. Därefter går det bara utför så man får verkligen passa på och leva lite nu under tiden man inte har åldersnoja. 
 
Har känt mig som ca 16-17 de senaste fem åren men med eftertanke så har jag ändå mognat en hel del och framförallt vuxit i mig själv. Jag har lärt mig att säga nej till saker jag egentligen inte vill göra bara för att tillfredsställa andra. Jag har lärt mig att släppa taget om människor som bara ger en huvudvärk och inte bidrar med något. Sist men inte minst har jag fått en mycket bättre relation till mig själv & min kropp, mycket tack vare min träning men också eftersom jag, som sagt, har mognat. 
 
Imorgon ska jag köpa ca 48 liter vin på Systemet och nu ska jag gå ut och ta min sista cigg som tonåring. I förskott, happy 20th birthday to the hottest person I know - myself 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0