Sucker

Jag sa ju att jag skulle bulka lite ett tag men jag har tänkt om och tänkt rätt (förhoppningsvis). Sen jag slutade räkna kalorier på allt jag stoppade i mig slutade jag även att bry mig om VAD jag stoppade i mig.
 
Pasta innehåller kolhydrader, kroppen behöver kolhydrater. Kött innehåller protein, kroppen behöver protein. Frukt innehåller vitaminer, kroppen behöver proteiner. Nutella innehåller fett, kroppen behöver fett. Chips innehåller salt, kroppen behöver salt. Förstår ni mitt tankesätt? Oavsett vad jag äter ser jag det aldrig som något dåligt, för jag vet att ALLT innehåller åtminstone 0.0001 gram av något som kroppen behöver. 
 
Men nu har jag gått lite för långt, speciellt gällande socker. Jag har ätit godis/glass/läsk exakt varje dag de senaste två månaderna. Jag har inte haft ångest på något sätt för godis är en energikälla och kroppen behöver bränsle. Jag har dessutom kunnat rationalisera detta med att jag SKA ligga på ett kaloriöverskott (som bulka innebär). Men. Jag har utvecklat ett beroende. Jag har blivit en sockertorsk. En sucker för socker helt enkelt. 
 
Istället för att bulka ska jag göra motsatsen. Inte deffadeffa men jag ska börja tänka på vad jag äter och minska intaget av "onödiga grejer". Istället för att äta choklad på kvällen när man är trött & sockersugen ska jag äta typ ett äpple och repetera "frukt är godis" för mig själv (skjut mig). 
 
Idag är första dagen på hur länge som helst som jag inte äter något med onödigt mycket socker. Behöver jag säga att jag har abstinens och vill slå ner någon? Jag ska fortsätta att dra ner på det, och hålla mig till godis och läsk endast på helgerna (rip mitt liv). Jag är varken rädd för att gå upp i vikt eller få hål i tänderna som folk påstår att man får av för mycket socker, utan jag vill helt enkelt inte vara svag för något. Vara beroende av något. Så byebye sugar, ses om fyra dagar ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0