Kom ihåg mig sen

Glädjen över min underbara helg övergick snabbt till bitterhet och irritation när verkligheten grabbade tag i mig. Termometern mätte alltså 25 grader celsius idag och vad gjorde jag? Spenderade nio timmar i en äcklig lokal på ett äckligt jobb med äckliga arbetsuppgifter.
 
Idag är det fyra månader sen jag började och två månader kvar tills mitt kontrakt går ut och jag springer därifrån fortare än någonsin. Fyra månader är inte en lång tid. Fyra månader av träning ger inte värsta resultaten. Fyra månader efter ett krossat hjärta har du inte kommit över personen som krossade det. Fyra månader efter en närståendes bortgång har du inte gått vidare. 
 
MEN... Fyra månader där du spenderar minst 45 timmar varje vecka på ett ställe du avskyr av hela ditt hjärta är en förbannat lång tid och jag känner nu hur fruktansvärt trött jag börjar bli. Tanken är att jag ska fortsätta tills den 7/7 när kontraktet går ut men som jag har sagt till alla, jag kan lika gärna få totalt psykbryt och säga upp mig när som helst. 
 
Efter den sjunde juli ska jag chilla i minst en månad och därefter söka miljoner jobb för att slutligen hitta något jag faktiskt trivs med. Eller trivs och trivs, vad som helst är bättre & mer trivsamt än detta ställe. Godnatt 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0