L'amour est pour toi

Efter första matchen låg vi i underläge med 2-0 inför returen på hemmaplan där tyska Wolfsburg, ett lag som ligger på nionde plats i sin liga, stod för motståndet. 80000 fans på plats och miljontals fans framför tv-skärmarna världen över. Bengaliska eldar och vita tröjor åt vilket håll man än kollade. Vi väntade på remontada. Comeback. Jag hade mina tvivel, men innerst inne var jag undermedvetet tvärsäker på en vinst då jag dagen innan tog bilder i min Bale-tröja "som jag kunde lägga ut efter matchen".
 
Mitt tvivel var obefogat. Efter endast 16 & 17 min hade världens bästa Cristiano Ronaldo både reducerat och kvitterat till 2-2, och i andra halvlek med endast en kvart kvar fullbordade han sitt hattrick och avslutade matchen när han dundrade in en frispark och skickade oss ytterligare en gång till semifinal i Champions League. Det finns inga ord som kan beskriva vilken magi han skapar, han vänder en förlust till en vinst nästan helt på egen hand.
Då Barcelona åkte ut igår mot vår lillebror möter vi antingen City, Bayern eller Atletico framöver och den lottningen görs på fredag.
 
Det finns ingen som inte delar samma känsla inför detta lag som någonsin kommer förstå vilken total glädje och kärlek det ger en dagar som dessa. Jag är så stolt över att få vara en del av detta, a por la undecima, Hala Madrid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0