no time for losers

Hann inte skriva ett "aporladuodecima"-inlägg innan, kunde inte äta på hela dagen, mådde så fruktansvärt illa. Sofia kom till mig strax innan matchen började och vi båda satt som på nålar när det var dags för avspark. Båda lagen gick självklart all in, alla vet hur stark defensiv Juventus har och just därför var jag så fucking nervös eftersom jag tvivlade på att vi skulle kunna göra hål på deras försvar. Som jag har fått säga så många andra gånger under denna säsong... Jag hade inte behövt tvivla.
 
Redan efter 20 min skickade världens bästa spelare in en boll i mål, Mandzukic kvitterade med en galen bicicleta och halva matchen hade gått. Direkt efter pausen steppade vi upp som aldrig nånsin förr när Casemiro drog till med ett långskott från 40 meters håll som letade sig in bakom Buffon, Cristiano gjorde ett andra mål och 20-årige Asensio avslutade matchen med att göra 4-1.
 
De sa att det var omöjligt, inget lag hade tidigare vunnit Champions League två år i rad. Vi gjorde det möjligt. Vi är och förblir kungarna av Europa och ingen, i n g e n kan säga något annat. Allt slit, allt jobb, all lycka, all glädje, alla tårar, alla vinster, alla motgångar. Trots alla svåra lag som stod i vår väg krossade vi allt motstånd och nu står vi här som de absolut främsta vinnarna någonsin med vår 12e Champions Leaguetitel. Vi skrev historia när vi lyckades med det som ingen annan hittills har gjort och ingen kommer att glömma detta.
 
Kalla oss vinnare, mästare, förebilder, hjältar, legender, allt positivt som bara går. Ett stort tack och som vanligt all oändlig kärlek till världens absolut bästa lag som har haft en makalös, obeskrivligt bra säsong. Tack också till världens bästa tränare Zinedine Zidane som gjorde detta möjligt. Det finns inga som er och jag är så otroligt stolt över att få vara en del av detta. "Heroes live forever, but legends never die". Till sista andetaget och genom exakt allt - Hala Madrid ♥ ♥ 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0